23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Ekskluzywność to „pięta achillesowa” branży gier, mówi były szef PlayStation

Ekskluzywność to „pięta achillesowa” branży gier, mówi były szef PlayStation

Były prezes PlayStation, Shawn Layden, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat współczesnej branży gier, zauważając, że „wyłączność jest «piętą achillesową» współczesnego cyklu rozwoju”.

W szczerym wywiadzie z przedsięwzięcieLayden wyjaśnił, jak jego zdaniem branża zmieniła się od czasu dołączenia do Sony w latach 80. XX wieku, a w 2014 r. awansował na stanowisko prezesa i dyrektora generalnego Sony Interactive Entertainment America. Obecnie Layden, będący doradcą takich firm jak Tencent i Web3 Ventures, szybko zareagował aby szczegółowo opisał problemy, jakie widzi w związku z wyłącznością Platformy, zwłaszcza w obliczu ciągłego wzrostu kosztów rozwoju.


Newscast: Dlaczego w branży gier jest tak dużo zwolnień?

Newscast: Dlaczego w branży gier jest tak dużo zwolnień?

„Kiedy gra kosztuje ponad 200 milionów dolarów, wyłączność jest twoją piętą achillesową” – powiedział Layden. „Ogranicza rynek, do którego można dotrzeć. Zwłaszcza, gdy znajdujesz się w świecie usług na żywo lub gier darmowych. Inna platforma to po prostu kolejny sposób na otwarcie ścieżki konwersji i przyciągnięcie większej liczby osób.

„Jak wiemy, w świecie free-to-play 95 procent tych ludzi nigdy nie wyda ani grosza. Cały biznes polega na konwersji. Musisz zwiększyć swoje szanse, otwierając ścieżkę konwersji. Helldivers 2 to pokazało na PlayStation pojawi się na PC. W tym samym czasie znowu otrzymasz tę ścieżkę na większą skalę i przyciągniesz więcej ludzi.

Layden przeanalizował także potencjalną „dławiącą kontrolę”, jaką PlayStation i inni twórcy sprzętu nakładają na siebie, tworząc gry na wyłączność na konsole, zwłaszcza gdy „zmieniają się umysły konsumentów”.

„Musisz zdecydować, w którym momencie zabijesz swoich bliskich?” – dodał Layden. „W którym momencie będzie to miało wpływ na wszystko, co pojawia się na Twojej platformie – był to dla Ciebie lukratywny rynek, ale świadomość konsumentów się zmienia. Konsumenci nie kupują nowego telefonu komórkowego co dziewięć miesięcy ani jak to było wcześniej.

READ  Meta przedstawia asystenta sztucznej inteligencji i okulary do transmisji strumieniowej za pośrednictwem Facebooka

„[Hardware companies] Myślę, że nie będzie w stanie utrzymać tego gazu pod kontrolą. Będą musieli zaakceptować przyszłość, w której ludzie sami będą budować rzeczy lub będą pochodzić z innych miejsc. Android umożliwia ładowanie boczne. iOS tak, może w Europie, ale musi zostać bardziej zaakceptowany. W naturze bestii. Nie możesz wiecznie utrzymać kontroli nad rynkiem.”

Były dyrektor EA i Microsoftu, Peter Moore, również niedawno wypowiedział się na temat branży, zauważając, że należy zadać „poważne pytania” dotyczące sprzętu do gier wideo oraz tego, czy tradycyjny system konsoli domowych ma przyszłość.

Moore – który piastował wysokie stanowiska w EA, Microsoft i Sega, zanim całkowicie opuścił gaming i dołączył do Liverpool FC w 2017 roku – zastanawiał się nad stratami ponoszonymi przy pojawianiu się nowej generacji konsol, sugerując, że zarówno „firmy, jak i gracze” zadają pytania dotyczące tego, czy albo nie. Gracze „naprawdę nie muszą wydawać pięciu czy 600 dolarów na dedykowany sprzęt, żeby tylko grać w gry”.