Ale jest też dodatkowe 30 centów do ceny galonu benzyny – i nikt nie potrafi wyjaśnić, dlaczego.
„Ten tajemniczy dodatkowy koszt benzyny trafi tylko do dostawców” – powiedział profesor Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, Severin Bornstein. „Nie płacimy tego, za co oni płacą, nie wiemy, kto dostaje pieniądze”.
Bornstein, dyrektor Instytutu Energii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, mówi, że 30 centów za galon kosztuje kierowców kalifornijskich około 4 miliardów dolarów rocznie.
Powiązane: Jak długo utrzymają się wysokie ceny gazu? Eksperci twierdzą, że może to zająć miesiące
Mówi, że dopłaty zostały podniesione po katastrofalnym pożarze w rafinerii Torrance w 2015 roku.
„Po pożarze rafinerii Torrance w 2015 r. nasze ceny znacznie wzrosły w porównaniu z resztą kraju i nie powróciły do tej samej relacji” – powiedział Bornstein.
Eksperci twierdzą, że wyższe ceny w Kalifornii wynikają z kombinacji czynników, w tym podatków od gazu i kosztów produkcji czystszej benzyny. Stan jest również „wyspą paliwową”, co oznacza, że nie otrzymuje dostaw rurociągami międzystanowymi.
Kilka lat temu podjęto wysiłki w celu zbadania „dodatkowych kosztów niejasności”, ale zrezygnowano z nich z powodu braku postępów.
Ponieważ ceny gazu wciąż rosną, Bornstein mówi, że nadszedł czas, aby rozwiązać zagadkę.
„To kosztuje Kalifornijczyków około 4 miliardów dolarów rocznie” – powiedział Bornstein. „Wygląda na to, że wydanie kilku milionów dolarów, aby dowiedzieć się, byłoby mądrym wydatkiem”.
Copyright © 2022 Telewizja KABC, LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
American Airlines obniżyły wymagania szkoleniowe, aby zdobyć więcej pilotów; strata
Urzędnicy ostrzegają przed przerwami w dostawie prądu tego lata z powodu upałów i trudnych warunków pogodowych
Prawo antymonopolowe Google: ustawa Bipartisan Congressional to najnowszy problem prawny firmy technologicznej związany z praktykami reklamowymi