16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Brytyjskie firmy ucierpią, jeśli TikTok zostanie zakazany w USA

Brytyjskie firmy ucierpią, jeśli TikTok zostanie zakazany w USA

Źródło obrazu, Isobel Perła

Skomentuj zdjęcie, Isobel Pearl twierdzi, że jedna czwarta sprzedaży jej firmy kosmetycznej pochodzi ze Stanów Zjednoczonych

  • autor, Hanna Mullan
  • Rola, Reporter biznesowy

Handlowcy internetowi ostrzegają, że zakaz TikTok w USA może mieć „potencjalnie niszczycielski” wpływ na niektóre brytyjskie firmy.

Prezydent Biden podpisał ustawę dającą ByteDance, chińskiemu właścicielowi TikTok, dziewięć miesięcy na sprzedaż swoich udziałów w aplikacji, w przeciwnym razie aplikacja zostanie zakazana w Stanach Zjednoczonych. TikTok zapowiedział, że zaskarży nakaz do sądu.

Według TikTok około 1,5 miliona firm w Wielkiej Brytanii korzysta z aplikacji.

Isobel Pearl, założycielka Pearl Cosmetics w Londynie, jest zaniepokojona potencjalnymi skutkami zakazu, ponieważ obecnie jedna czwarta jej sprzedaży pochodzi z USA.

Źródło obrazu, Isobel Perła

Skomentuj zdjęcie, Isobel Pearl twierdzi, że ze wszystkich aplikacji mediów społecznościowych TikTok generuje największy ruch na jej stronie z kosmetykami

Po utracie pracy podczas pandemii pani Pearl założyła własną firmę zajmującą się pielęgnacją skóry i akcesoriami i korzysta z aplikacji takich jak TikTok, aby zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej.

Powiedziała, że ​​przez pierwsze sześć miesięcy „po prostu zastanawiała się, jak samodzielnie prowadzić firmę” i dopiero gdy zaczęła korzystać z TikToka, marka naprawdę zyskała na popularności.

„Przeważnie korzystam z TikToka, aby zwiększyć sprzedaż w naszej witrynie, a spośród wszystkich aplikacji społecznościowych to on generuje największy ruch”.

Używa aplikacji do rozwijania swojej firmy poza Wielką Brytanią.

Powiedziała, że ​​zakaz TikToka w USA „może być druzgocący dla firm w Wielkiej Brytanii. TikTok to wyjątkowy sposób docierania do klientów”.

Skomentuj zdjęcie, Kyle Frank założył firmę zajmującą się pielęgnacją skóry po tym, jak cierpiał na trądzik

Dołożył wszelkich starań, aby powiększyć swoją bazę klientów dzięki aplikacji, a Ameryka jest teraz dla niego dużym rynkiem.

„W niektórych miesiącach 60–70% naszej miesięcznej sprzedaży pochodzi ze Stanów Zjednoczonych” – powiedział.

Dodał, że Stany Zjednoczone stały się jego drugim co do wielkości rynkiem, a TikTok okazał się skutecznym sposobem na dotarcie do tych klientów.

„Tak naprawdę nie musieliśmy wydawać żadnych pieniędzy na reklamę ani marketing, aby pozyskać tych klientów i nawiązać z nimi kontakt”.

Dlaczego USA chcą zakazać TikTok?

W ostatnich miesiącach urzędnicy amerykańscy wyrazili zaniepokojenie popularnością TikTok wśród młodych ludzi.

Prawo zostało wprowadzone w związku z obawami, że TikTok może udostępnić dane użytkowników chińskiemu rządowi, a firma zawsze zaprzeczała tym zarzutom.

TikTok zapowiedział, że zakwestionuje to „niekonstytucyjne” prawo w sądzie.

„Prawda jest taka, że ​​zainwestowaliśmy miliardy dolarów, aby zapewnić bezpieczeństwo amerykańskich danych i chronić naszą platformę przed zewnętrznymi wpływami i manipulacją” – stwierdziła w oświadczeniu.

Rzecznik TikTok potępił tę ustawę, mówiąc, że „zmiażdżyłaby ona prawa do wolności słowa 170 milionów Amerykanów, zniszczyła siedem milionów firm i zamknęłaby platformę, która wnosi rocznie 24 miliardy dolarów (19,4 miliarda funtów) do amerykańskiej gospodarki”.

Źródło obrazu, Jenny Bailey

Skomentuj zdjęcie, Po zwolnieniu Jenny Bailey założyła własną firmę obuwniczą

Jenny Bailey z Merseyside prowadzi Calla Shoes, markę obuwniczą specjalizującą się w butach dla kobiet z haluksami.

Powiedziała, że ​​ilekroć widzi gwałtowny wzrost ruchu na TikToku, wielu z tych klientów pochodzi ze Stanów Zjednoczonych.

„Udało nam się zwiększyć nasze przychody w USA z około 20% do 50% naszej całkowitej działalności” – powiedziała.

Jej zdaniem jeśli TikTok zostanie zakazany w USA, „poważnie wpłynie to na możliwość tak szybkiego rozwoju organicznego, jak dotychczas”.

„Wiemy, że to, co sprawdza się na TikToku, czasami może dobrze działać na Instagramie, ale nie odnotowujemy tak dużych wzrostów ruchu na Instagramie z USA, jakie obserwujemy na TikToku”.

Zakazanie aplikacji może zająć kilka lat, ponieważ postępowanie prawne, które prawdopodobnie trafi do Sądu Najwyższego, opóźniłoby ten proces.