16 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Body Shop skierowany do urzędników w Wielkiej Brytanii

Body Shop skierowany do urzędników w Wielkiej Brytanii

  • Autor: Dearbil Jordan
  • Korespondent biznesowy BBC News

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

The Body Shop UK ma w tym tygodniu mianować dyrektorów, co prawdopodobnie doprowadzi do zamknięć sklepów i utraty miejsc pracy.

Oczekuje się, że właściciel firmy, założonej przez nieżyjącą już Anitę Roddick w 1976 roku, zatrudni ekspertów, aby znacząco zrestrukturyzować detalistę.

Zaledwie kilka tygodni temu The Body Shop zostało zakupione przez firmę private equity Aurelius.

Rozumie się, że handel w kluczowym okresie świątecznym i w styczniu nie był tak silny, jak oczekiwano.

Stwierdzono również, że warsztat blacharski nie posiadał wystarczającego kapitału obrotowego.

Brytyjska firma detaliczna posiada ponad 200 sklepów w Wielkiej Brytanii oraz swoją siedzibę w Londynie. Body Shop zatrudnia również dużą liczbę pracowników.

Najprawdopodobniej w najbliższych dniach na stanowisko administratora zostanie mianowany ekspert ds. restrukturyzacji FRP Advisory.

Jest mało prawdopodobne, że marka Body Shop zniknie całkowicie z głównych ulic Wielkiej Brytanii. Nacisk zostanie jednak położony na redukcję kosztów, w tym kosztów nieruchomości i wynajmu, a także wzmocnienie obecności w Internecie.

Istnieją nadzieje na jego restrukturyzację, aby lepiej konkurować z markami takimi jak Lush, być może najbardziej znana ze swoich kul do kąpieli, które są popularne wśród młodszych kupujących.

Od czasu sprzedaży przez założycielkę Dame Anitę w 2006 roku, na krótko przed jej śmiercią w następnym roku, firma Body Shop zmieniała właścicieli trzykrotnie.

Firma zasłynęła ze swojej etyki biznesowej i sprzeciwu wobec testowania kosmetyków na zwierzętach. Firma rozpoczęła działalność od jednego sklepu w Brighton w latach 70. XX wieku i rozwijała się pod przewodnictwem Dame Anity i jej męża Gordona Roddicka.

Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego

Skomentuj zdjęcie,

Dame Anita Roddick założyła The Body Shop w jednym sklepie w Brighton w latach 70

Jednak niektórzy lojalni klienci uznali decyzję pani Anity o sprzedaży firmy L'Oréal, francuskiemu gigantowi kosmetycznemu, za 652 miliony funtów, jako zdradę jej wartości etycznych.

Następnie w 2017 roku L'Oréal sprzedał firmę brazylijskiemu gigantowi kosmetycznemu Natura za 880 milionów funtów. Pod koniec ubiegłego roku ponownie zmienił właściciela, kiedy Aurelius przejął firmę za 207 milionów funtów.

Mark Constantine, współzałożyciel i dyrektor generalny Lush, Powiedział „Sunday Times”. Że będąc własnością L'Oréal, Body Shop przeniósł produkcję na Filipiny, co oznaczało lepsze marże zysku i „marketingowców ze zniżkami na sprzedaż”.

Jednak Constantine, który na swoim poprzednim stanowisku przez lata był głównym dostawcą The Body Shop, powiedział: „Nie można obniżyć ceny wszystkiego, usunąć wartości i osiągnąć większych zysków tak, aby klienci nie zauważyli tego i nie udali się gdzie indziej”.

Powiedział gazecie„Stracili to poczucie, jakie towarzyszy zakupowi produktu Body Shop – że pomagasz zmieniać świat”.

Kiedy Aurelius kupiła The Body Shop, powiedziała, że ​​chce ożywić biznes i wykorzystać swoją markę.

„Pomimo wyzwań stojących przed rynkiem detalicznym istnieje szansa na ożywienie biznesu, aby umożliwić mu wykorzystanie pozytywnych trendów na szybko rozwijającym się rynku kosmetycznym” – stwierdziła.

The Body Shop podaje na swojej stronie internetowej, że zatrudnia 10 000 osób i kolejne 12 000 pracowników w ramach franczyzy. Dodaje, że działa w około 3000 sklepów w ponad 70 krajach.

Jednak w styczniu The Body Shop ogłosił, że sprzedaje swoją działalność na większości kontynentów Europy i części Azji.

Powiedziała wówczas Retail Week: „To także priorytetowo traktuje strategicznie ważne rynki The Body Shop i globalne relacje z partnerami franczyzowymi, które firma będzie szukać możliwości zbudowania.

„The Body Shop skoncentruje się również na skuteczniejszym docieraniu do klientów poprzez ulepszanie platform cyfrowych, rozwój nowych kanałów sprzedaży i różnorodne doświadczenia detaliczne”.