Wiceprzewodniczący Federalnego Nadzoru Michael Barr powiedział we wtorek Senackiej Komisji Bankowej, że przewiduje potrzebę wzmocnienia przepisów dotyczących kapitału i płynności dla niektórych banków regionalnych w następstwie dramatycznego upadku banku w Dolinie Krzemowej.
Jego przyznanie się nastąpiło podczas wymiany zdań z demokratyczną senator Elizabeth Warren, która naciskała na Barra, przewodniczącego FDIC Martina Greenberga i podsekretarz skarbu Nellie Liang, aby uznali potrzebę podjęcia ostrzejszych działań w celu zapobieżenia takim niepowodzeniom w przyszłości. Warren powiedział, że Fed ma prawo do posiadania od 100 do 250 miliardów dolarów aktywów bankowych zgodnie z bardziej rygorystycznymi standardami. Bank z Doliny Krzemowej miał 209 miliardów dolarów, kiedy organy nadzoru przejęły go 10 marca, stając się drugim co do wielkości bankrutem w historii Stanów Zjednoczonych.
„Przewiduję potrzebę podniesienia standardów kapitałowych i płynnościowych dla banków o ponad 100 miliardów dolarów” – powiedział Barr w odpowiedzi dla Warrena.
Komentarze były jak dotąd najsilniejszą wskazówką, że najwyższy urzędnik Fed odpowiedzialny za nadzór nad bankami opowiada się za przepisaniem zasad dotyczących regionalnych pożyczkodawców, które zostały złagodzone pod koniec ostatniej dekady. Te zmiany w 2018 i 2019 roku uwolniły instytucje finansowe wielkości banku z Doliny Krzemowej od niektórych bardziej rygorystycznych wymogów nałożonych w następstwie kryzysu finansowego z 2008 roku, który doprowadził system bankowy na skraj.
Jedną z głównych modyfikacji była decyzja Fed Zwolnienie banków o aktywach od 100 do 250 miliardów USD z utrzymywania standardowego „wskaźnika pokrycia płynności” Ma on na celu wykazanie, czy pożyczkodawca ma wystarczającą ilość płynnych aktywów wysokiej jakości, aby przetrwać kryzys. Kolejną decyzją było umożliwienie większości MŚP rezygnacji z odliczania strat papierowych na obligacjach od kluczowych poziomów kapitału regulacyjnego. Bank Doliny Krzemowej znalazł się w gronie banków, które skorzystały na tych dwóch zmianach.
Ustawodawcy wielokrotnie naciskali we wtorek na Barra, czy uważa, że Fed nie wykonał swojej pracy jako nadzorca w przypadku banku w Dolinie Krzemowej. „Pod każdym względem wygląda na to, że nasi regulatorzy zasnęli za kierownicą” – powiedział senator Tim Scott, czołowy republikanin w komisji.
Barr argumentował, że upadek banku był zamiast tego „typowym przypadkiem złego zarządzania bankiem”. On, Gruenberg i Liang wskazywali na błędy w zarządzaniu, takie jak wysoki odsetek nieubezpieczonych depozytów, a także ogromne straty w portfelu. Ich zeznania pojawiły się zaledwie dzień po tym, jak First Citizens ogłosiło transakcję przejęcia banku z Doliny Krzemowej Pożyczki i depozyty z FDICktóry kieruje bankiem od 10 marca.
Upadek Banku był szybki. Stało się to zaledwie dwa dni później UjawnieniaPoniesie stratę w wysokości 1,8 miliarda dolarów na sprzedaży niektórych zamortyzowanych obligacji z powodu wyższych stóp procentowych i będzie starał się pozyskać dodatkowe 2,25 miliarda dolarów kapitału, aby poprawić swój bilans. Ponad 40 miliardów dolarów zostało wycofanych z banku 9 marca, co zbiegło się z nieudanym podwyższeniem kapitału, które ostatecznie zniszczyło bank.
Barr powiedział, że bank z Doliny Krzemowej „upadł, ponieważ jego kierownictwo nie uwzględniło w odpowiedni sposób oczywistego ryzyka stopy procentowej i nie określiło ryzyka płynności”.
Barr powiedział, że po raz pierwszy zdał sobie sprawę z ryzyka stopy procentowej banku z Doliny Krzemowej w połowie ubiegłego miesiąca, kiedy pracownicy Rezerwy Federalnej przedstawili prezentację, w której zwrócono uwagę na bank w ramach szerszej dyskusji na temat takich zagrożeń w całym systemie. Powiedział, że pracownicy wskazali, że są w trakcie przeglądu i oczekuje się, że wkrótce wrócą do banku w tej sprawie.
„To był pierwszy raz, kiedy powiedziano mi o ryzyku stopy procentowej Silicon Valley Bank” – powiedział.
Według jego zeznań organy nadzoru Fed po raz pierwszy wykryły uchybienia w zarządzaniu ryzykiem płynności banku pod koniec 2021 r., co skutkowało sześcioma ustaleniami nadzorczymi dotyczącymi testów warunków skrajnych dla płynności banku, finansowania awaryjnego i zarządzania ryzykiem płynności. W maju 2022 r. organy nadzoru ujawniły trzy ustalenia dotyczące nieskutecznego nadzoru zarządu, uchybień w zarządzaniu ryzykiem oraz funkcji audytu wewnętrznego banku.
W październiku 2022 roku nadzorcy spotkali się z wyższą kadrą kierowniczą banku, aby wyrazić zaniepokojenie profilem ryzyka stopy procentowej banku. W kolejnym miesiącu nadzorcy przekazali Bankowi konkluzję nadzorczą dotyczącą zarządzania ryzykiem stopy procentowej.
Jak się okazuje, pełny zakres słabości banku nie był widoczny aż do nieoczekiwanego rajdu banku 9 marca. Barr powiedział we wtorek prawodawcom, że do wieczora 9 marca ponad 42 miliardy dolarów opuściło bank już rano. 10 marca bank spodziewał się, że odpływ będzie „znacznie większy”. „W sumie 100 miliardów dolarów miało wyjść tego dnia”. Został przejęty kilka godzin później.
Wielu prawodawców chciało wiedzieć, dlaczego FDIC nie mogła wcześniej znaleźć prywatnego nabywcy dla banku z Doliny Krzemowej. Scott powiedział, że „lepsze zaangażowanie sektora prywatnego przy szybszym działaniu” złagodziłoby obawy inwestorów dotyczące banków regionalnych.
Gruenberg z FDIC powiedział, że jedna z ofert, które otrzymał w weekend po niepowodzeniu, była nieważna, ponieważ zarząd firmy nie podpisał oferty, a druga oferta była bardziej kosztowna dla FDIC niż całkowita likwidacja firmy. Aktywa banku z Doliny Krzemowej.
12 marca sekretarz skarbu Janet Yellen, zgodnie z zaleceniami Fed i FDIC, zatwierdziła wyjątki od ryzyka systemowego w przypadku upadłości Doliny Krzemowej i nowojorskiego Signature Bank, umożliwiając FDIC gwarantowanie wszystkich depozytów obu banków. Gwarancja ta jest wspierana przez Fundusz Ubezpieczeń Depozytów FDIC, który jest finansowany z ratingów wszystkich banków.
Republikańska senator Cynthia Loomis powiedziała, że martwi się, że banki w jej rodzinnym stanie Wyoming mogą w końcu zapłacić za te upadki wyższymi ratingami FDIC. Gruenberg powiedział, że banki społecznościowe mogą zostać zwolnione z wyższych płatności. „Mamy tu pewną dyskrecję i przyjrzymy się temu” – powiedział Groenberg.
Loomis powiedział Barrowi, że Fed może zmienić sposób, w jaki nadzoruje banki wielkości Doliny Krzemowej i może to zrobić teraz. „Nie przychodzi mi do głowy inna dodatkowa zasada, regulacja lub prawo, których potrzebujesz” – powiedziała. Senator Tom Tillis, inny republikanin, ostrzegł, że wszelkie zmiany, które „domyślnie” zwiększają wymagania dla banków, mogą zaszkodzić instytucjom, które nie stosowały takich samych ryzykownych praktyk jak bank z Doliny Krzemowej.
Barr i Gruenberg zgodzili się, że zasady dla banków o aktywach poniżej 250 miliardów dolarów, które zostały wprowadzone w 2019 roku, zostaną dokładnie sprawdzone. W rzeczywistości Gruenberg głosował przeciwko nim w 2019 roku, kiedy był w zarządzie FDIC. – Nadal uważasz, że to był zły pomysł? Warren zapytał go we wtorek.
— Ja — powiedział Gruenberg.
Kliknij tutaj, aby uzyskać najnowsze wiadomości giełdowe i dogłębną analizę, w tym wydarzenia, które zmieniają akcje
Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów