13 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Barbra Streisand o swoich wczesnych nagraniach: „That Girl Can Sing”

Barbra Streisand o swoich wczesnych nagraniach: „That Girl Can Sing”

Streisand jest typem wykonawcy, który ponad rok po występie Bon Soir żartuje publiczności: „Ludzie narzekają, że nie przestrzegam standardów. Wielki Zły Wilk znużony niemożliwym światem wagi piórkowej. Zakres jej śpiewu to nie tylko kwestia oktaw. To różnorodność postaci, które głos może znaleźć w jednej piosence. W The Big Bad Wolf czas na historię i operetkę, Big Mama Thornton i Ethel Merman. Jeśli chodzi o „Kochanka, wróć do mnie”, to jest coś, z czym rywalizuje Ella Fitzgerald w sposobie, w jaki potrafi zagrać melodię, zwłaszcza na koncercie, z ogrodu warzywnego po mecz bokserski. Ten występ zdecydowanie plasuje się tam w czołówce interpretacji czegokolwiek Streisand. W wieku dwudziestu lat osiągnęła niemal całkowite mistrzostwo w tym, co w 1962 roku było standardami i muzyką babci.

To oczywiście sprawiało, że garnitury były napięte: repertuar zawierający Tin Pan Alley i rytmy koncertu, te okropne ballady i jazz; Oscar Hammerstein, Harold Arlene i gruby i. Gdzie były wielkie popowe piosenki? współczesne rzeczy. „Surfowanie po USA” „chodzić jak mężczyzna. ” „być moim dzieckiem. ” „Opuszki palców. ” „To moja impreza. „

Kiedy Erlichman zabrał ją na przesłuchanie – na żywo – do budynku Capitol, RCA i Columbia, „wszyscy mówili to samo”, wspomina. – Ma dobry głos. (Powiedział, że gdyby kiedykolwiek napisał książkę, nosiłaby tytuł „Dobre zamknięcia w środę”.) Wyraźnie była zdolna do wielkiej sztuki. „Nie śpiewała komercyjnych piosenek” – powiedział Ehrlichmann. I „CEO, boją się wkraczać na nowy grunt”.

Ale Streisand potrafi docenić wspaniałość starożytnej istoty. O to chodziło w starych ciuchach, które nosiła na scenie. Powiedziała: „Zawsze kupowałam antyczne ubrania, ponieważ uważałam, że są takie ładne. Podobała mi się jakość wykonania”. Rzemiosło XIX wieku.

READ  Reżyser Syna Saula Laszlo Nemes potępia przemówienie Jonathana Glazera

„W dniu premiery”, powiedziała, „miałam czarną aksamitną bluzkę z wysokim dekoltem”. „Moje krawiectwo zrobiło mi małą, czarną aksamitną spódniczkę do tej koszuli. Ale nie wiedziałam, że nie powinnaś nosić takiej sukienki. Nie wiedziałam, że kiedy śpiewasz w nocnym klubie załóż sukienkę lub coś eleganckiego, wykonane z jedwabiu lub wspaniałej satyny. W pewnym momencie w „The Bon Soir” można usłyszeć, jak mówi publiczności, że ma na sobie garnitur swojego chłopaka. Powiedziała mi, że „męskość i kobiecość są tym, w czym czuję się najbardziej komfortowo”.

Ten podziw dla dobrze wykonanych rzeczy wyraźnie rozciąga się na wspaniały amerykański śpiewnik: doskonałe rzemiosło. Setki dynamicznych i elastycznych piosenek opartych na postaciach, historiach, grach słownych i wariacjach tematu. Dla piosenkarki odkrywanie jej jest jak robienie matematyki, krzyżówek lub architektury. To także okazja do działania, co Streisand mówi, że chciała zrobić w pierwszej kolejności. Podczas wyścigu Bon Soir dzieliła swoje dni między kluby nocne i Broadway, zyskując sobie sławę tak głośną, jak Sekretarz panna Marmelstein W „Mogę mieć to luzem”.