8 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Apple pozwał ustawienia prywatności iPhone’a po historii Gizmodo

Apple pozwał ustawienia prywatności iPhone’a po historii Gizmodo

iPhone na stole

obrazek: LOIC VENANCE / Współtwórca (Obrazy Getty)

Apple stoi przed pozwem zbiorowym za rzekome zbieranie danych użytkowników iPhone’a, nawet jeśli ustawienia prywatności firmy obiecują, że tego nie zrobią. Pozew, który został złożony w czwartek w sądzie federalnym w Kalifornii, pojawia się kilka dni później Wyłącznie zgłaszane przez Gizmodo Podczas sprawdzania, ile aplikacji na iPhone’a wysyła dane analityczne Apple, niezależnie od tego, czy ustawienie prywatności iPhone Analytics jest włączone, czy wyłączone.

Problem został zauważony przez niezależnych badaczy z firmy zajmującej się oprogramowaniem Mysk i odkryli, że Apple App Store wysyła firmie obszerne informacje o prawie wszystkim, co użytkownik robi w aplikacji, pomimo ustawienia prywatności, iPhone Analytics, które twierdzi, że „całkowicie wyłącza udostępnianie”. analiza urządzenia” po wyłączeniu. Zatrudnienie. Gizmodo poprosił naukowców o przeprowadzenie dodatkowych testów na innych aplikacjach na iPhone’a, w tym Apple Music, Apple TV, Books i Stocks. Naukowcy odkryli, że problem nadal występuje w większości wbudowanych aplikacji Apple na iPhone’a.

Pozew oskarża Apple o naruszenie kalifornijskiej ustawy o naruszeniu prywatności. Powód, Elliot Lippmann, powiedział w pozwie, co można przeczytać Prawo Bloomberga. „Ale gwarancje prywatności Apple są całkowicie fałszywe”. Firma okleiła billboardy w całym kraju z hasłem „Prywatność. To jest iPhone”.

Apple nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.

Jak widać na filmie zamieszczonym na kanale YouTube firmy Mysk, App Store wydaje się gromadzić informacje o Twojej aktywności w czasie rzeczywistym, w tym o tym, co klikasz, jakich aplikacji szukasz, jakie reklamy widzisz, jak znalazłeś konkretną aplikację i jakie jak długo patrzyłem na stronę aplikacji.

Apple’s privacy settings make explicit promises about shut off that kind of tracking. But in the tests, turning the iPhone Analytics setting off had no evident effect on the data collection, nor did any of the iPhone’s other built-in settings meant to protect your privacy from Apple’s data collection.

Mysk’s tests on the App Store found that Apple receives that data along with details that can identify you and your device, including ID numbers, what kind of phone you’re using, your screen resolution, your keyboard languages and how you’re connected to the internet—the kind of information commonly used for device fingerprinting.

The App Store on your iPhone is watching your every move

When the researchers looked at other iPhone apps at Gizmodo’s request, they found that many behaved similarly. While the Health and Wallet apps didn’t collect analytics data, Apple Music, Apple TV, Books, the iTunes Store, and Stocks all did. The Stocks app shared data including your list of watched stocks, the names of stocks you viewed or searched for and time stamps for when you did it, as well as a record of any news articles you saw in the app.

“The level of detail is shocking for a company like Apple,” Tommy Mysk previously told Gizmodo.

This data can be sensitive, especially when you consider that merely searching for apps related to topics such as religion, LGBTQ issues, health and addiction can reveal details about a person’s life.

“Through its pervasive and unlawful data tracking and collection business, Apple knows even the most intimate and potentially embarrassing aspects of the user’s app usage—regardless of whether the user accepts Apple’s illusory offer to keep such activities private,” the lawsuit said.

Apple is under increased scrutiny for its privacy practices as the company expands into digital advertising. Apple recently Pokaż nowe ogłoszenia W App Store mówi się, że planuje Reklamy w Apple TVwydaje się być skupiony na Przełowienie Reklamodawcy małych firm z Meta, firmy macierzystej Facebooka. Podczas gdy literatura Apple głośno głosi, że „prywatność jest prawem człowieka”, okaże się, jak chętnie producent iPhone’a zrezygnuje z tego prawa, rozwijając nowe przedsięwzięcia biznesowe oparte na danych.

READ  Mario Kart 8 Deluxe Booster Course Pass Wave 2 jest już dostępny