23 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Anulowanie subskrypcji D&D Beyond wymusiło rękę Hasbro

Anulowanie subskrypcji D&D Beyond wymusiło rękę Hasbro

Wyjaśnienie: Wiki Lita

Wreszcie wydawca Dungeons & Dragons Wizards of the Coast Przerwał milczenie Odnośnie otwartej licencji gry w piątek próbuję się uspokoić Napięcia w społeczności D&D I odpowiedz na pytania zadane po Gizmodo Zgłosiłem nowinę O treści projektu dokumentu z zeszłego tygodnia.

W wiadomości pt Aktualizacja licencji Open Game (OGL), który został opublikowany na stronie internetowej D&D Beyond, oficjalnego zestawu narzędzi cyfrowych Wizards of the Coast, firma rozwiązała kilka problemów zgłoszonych po wycieku licencji Open Gaming 1.1 na początku tygodnia i szybko ją przywróciła. Godne uwagi zmiany obejmują likwidację struktur własnościowych i obiecujące wyjaśnienia Własność praw autorskich i własności intelektualnej.

Ale może być za mało, za późno.

Pomimo zapewnień ze strony spółki zależnej Hasbro, Wizards of the Coast (WotC) mogło już ponieść konsekwencje Tygodnia Ciszy. Wiele źródeł w WotC mówi Gizmodo, że sytuacja w zamku jest tragiczna i że Hasbro mniej martwi się o wizerunek publiczny, a bardziej o skarb własności intelektualnej, na którym siedzi smok.

Najważniejsze wydaje się być takie: po prowadzonej przez fanów kampanii anulowania D&D Oprócz subskrypcji, które stały się wirusowe, wysłałem wiadomość do WotC i topowego Hasbro. Według wielu źródeł, te natychmiastowe konsekwencje finansowe były główną rzeczą, która zmusiła ich do walki. Decyzja o opóźnieniu publikacji nowej otwartej licencji na gry, a następnie dostosowaniu komunikatów dotyczących oferty była spowodowana „wyraźnym wpływem” na wyniki finansowe.

Według tych źródeł, podczas spotkań i komunikacji z pracownikami kierownictwo WotC przekazywało komunikaty, że fani „przesadzają” z wyciekiem draftu i że za kilka miesięcy nikt nie będzie pamiętał wrzawy.

Licensees are pushing back

But despite any hopes that this all might blow over, well-known publishers who have previously used the OGL—some almost exclusively, such as Kobold Press, and MCDM— have already put out statements saying that they will either be moving away from all versions of the OGL, or explicitly offering up their own gaming licenses for their core games.

The “negative impact of implementing the new OGL might be a feature and not a bug for Wizards of the Coast,” said Charles Ryan, chief operating officer of Monte Cook Games. “A savvy third-party publisher might look at where 5e is in it life cycle,” he said, and if they were planning 5e products, reconsider their investment. Monte Cook Games released their own open, perpetual license for their acclaimed Cypher System last year.

Smaller indie presses have pulled together resources to help people make third-party content for small games. Rowan, Rook i Deckardzwolniono np Zestaw narzędzi oporudokument mający na celu uwolnienie projektantów od zasad 5. edycji D&D i napisanie zawartości stron trzecich do uznanej gry RPG Iglica.

Zewnętrzny wydawca powiedział Gizmodo, że spodziewają się, że WotC zaktualizuje OGL, jak wskazano w dokumentach, które wyciekły, ale dopiero w 2025 r., podczas pełnego wydania DnDOne. Teraz wielu wydawców zewnętrznych przesunęło harmonogram migracji po katastrofie reklamowej wokół wyciekającej nowości Lochy i Smoki OGL.

Właścicielem jest jeden z największych konkurentów WotC, niezależny wydawca Paizo Pionier I poszukiwacz gwiazd RPG, prowadzi obecnie kampanię mającą na celu stworzenie Open RPG Creative License (ORC) które będą nadzorowane przez organizację non-profit. Inni wydawcy, w tym Kobold Press, Chaosium i Legendary Games, już zaangażowali się w ten wysiłek.

Inny wydawca zewnętrzny, który poprosił o zachowanie anonimowości, powiedział Gizmodo, że jego firma „współpracowała już z innymi wydawcami zewnętrznymi”, aby zapewnić obronę prawną oryginału, około 2000 r., OGL 1.0 (a).

Tekst FAQ OGL 1.1 i 2.0

W zeszłym tygodniu Gizmodo otrzymał ujawnione wersje robocze „OGL 1.1”, a kilka dni później dokument FAQ odnoszący się do „OGL 2.0”. (To ważne rozróżnienie, ponieważ chociaż wersję 1.1 można postrzegać jako aktualizację oryginalnej wersji 1.0(a), nazwanie nowej umowy 2.0 wskazywałoby, że jest ona wyobrażana jako całkowicie nowa, oddzielna umowa.)

Jedno z najczęściej zadawanych pytań na temat OGL 2.0 zawierało stwierdzenie, które wyjaśniało jeden z najbardziej zapalnych punktów wycieku OGL 1.1 – czy oryginalny OGL 1.0a miał zostać odwołany. W najczęściej zadawanych pytaniach, które wyciekły, napisano, że „OGL 1.0a pozwala tylko twórcom na używanie„ autoryzowanych ” wersji OGL, co pozwala Czarodziejom wybrać, które z ich poprzednich wersji mają nadal zezwalać na używanie, gdy korzystamy z naszego prawa do aktualizacji licencji. W ramach OGL 2.0 rollout, cofamy licencję OGL 1.0a z przyszłego użytku i usuwamy ją z naszej strony internetowej. Oznacza to, że OGL 1.0a nie można już używać do opracowywania treści do wydania”.

Chociaż wiele osób zgłosiło się, aby debatować nad legalnością tej interpretacji, w tym były dyrektor generalny WotC Ryan Dancey, który pomógł napisać oryginalny OGL 1.0, FAQ nadal napędza ten język. Ponadto aktualizacja z 13 stycznia nie wskazuje wprost, że firma nie będzie próbowała cofnąć licencji OGL 1.0a. „Nie sądzę, aby licencja OGL v1.0a mogła zostać cofnięta”, powiedział Dancey w e-mailu do Gizmodo. „W licencji nie ma mechanizmu cofania autoryzacji”.

„Kiedy wersja 1.0a została opublikowana i licencjonowana, firma Hasbro & Wizards of the Coast zrobiła to, wiedząc, że wchodzi w system licencji wieczystych” — kontynuował Dancey. Wszystkie osoby zaangażowane na szczeblu kierowniczym — Peter Adkison (który był dyrektorem generalnym Wizards), Brian Lewis (który był konsultantem w In-house Wizards) i ja (który był wiceprezesem stołowych gier RPG) zgodziliśmy się, że licencja było zamierzone”.

Chociaż FAQ OGL 2.0 zostało rozesłane do wielu zespołów w Wizards of the Coast, źródła wskazują, że ten FAQ nie został opublikowany 12 stycznia zgodnie z przeznaczeniem ze względu na wpływ anulowanych subskrypcji i rosnący sprzeciw online.

W FAQ OGL 2.0 stwierdzono również, że „dokumenty, które wyciekły, były wersjami roboczymi, a niektóre treści, którymi ludzie byli zdenerwowani, zostały już zmienione w najnowszych wersjach do czasu wycieków”. Jednak to, co niepokoi ludzi – w tym jeźdźców praw autorskich i tantiem – nadal wygląda tak samo, jak w FAQ dla wersji 2.0.

wyjaśniła Jessica Markrum, współtwórczyni Studio Unseelie. Ale to nie jest język „otwarty”. I wydaje się, że używają starego wyglądu OGL, aby udawać, że 1.1 jest licencją typu open grant, kiedy tak nie jest”.

Ponadto wiele źródeł poinformowało, że zewnętrzni wydawcy otrzymali OGL 1.1 w połowie grudnia jako zachętę do podpisania „ukochanej umowy”, co wskazuje, że WotC jest skłonne skorzystać z już wyciekającego, drakońskiego OGL 1.1.

Prace semestralne

Według anonimowego źródła, które było w pokoju, pod koniec 2022 roku Wizards of the Coast zorganizowali prezentację dla grupy około 20 zewnętrznych twórców treści, która przedstawiła nowy OGL 1.1. Tym twórcom zaoferowano również oferty, które miałyby zastąpić publicznie dostępne OGL 1.1; Firma Gizmodo otrzymała kopię tego dokumentu, zwanego „Arkuszem warunków”, który będzie używany do definiowania określonych niestandardowych umów w ramach OGL.

Te „ukochane” umowy dadzą sygnatariuszom prawo do obniżonych opłat licencyjnych — 15 procent zamiast 25 procent od nadwyżki przychodów powyżej 750 000 USD, jak określono w OGL 1.1 — oraz zobowiązanie Wizards of the Coast do sprzedaży tych produktów innych firm różnym D&D jest poza kanałami i platformami, z wyjątkiem „okresów przerwy” wokół własnych wydań WotC.

Oczekiwano, że osoby trzecie podpiszą te dokumenty terminowe. Noah Downs.

Zrób to dobrze

W wydanej w piątek „Aktualizacji licencji otwartej gry” WotC obiecał, że nowy OGL jest wciąż w fazie rozwoju i nie jest gotowy do ostatecznego wydania, „ponieważ musimy się upewnić, że zrobimy to dobrze”. Firma obiecała otrzymywać informacje zwrotne od społeczności i nadal wprowadzać poprawki do OGL, dzięki czemu działa zarówno dla WotC, jak i dla wydawców zewnętrznych.

Ale może być za późno. Nawet jeśli Czarodzieje z Wybrzeża idą [the leaked OGL 1.1] Pozostawia tak kwaśny posmak w moich ustach i w ustach, że nie chcę pracować z OGL w przyszłości, powiedział David Markowski z Unseelie Studios.

Tymczasem kampania „#DnDBegone” zachęcająca fanów do anulowania subskrypcji D&D Beyond nadal zyskiwała na popularności na Twitterze i innych portalach społecznościowych.

Aby całkowicie usunąć konto D&D Beyond, użytkownicy są kierowani do systemu wsparcia, który prosi ich o przesłanie zgłoszeń do obsługi klienta: Źródła w Wizards of the Coast potwierdzają, że na początku tego tygodnia istniała „pięciocyfrowa” wartość reklamacja biletów w systemie. Powiedzieli, że zarówno moderacja, jak i wewnętrzne zarządzanie problemami były „w rozsypce”, po części z powodu faktu, że WotC niedawno zmniejszyło zespół wsparcia D&D Beyond.

Wizards of the Coast wspomniało w niewydanym FAQ, że zmiany w OGL nie zostały wprowadzone tylko z powodu pewnych „głośnych dźwięków”, co jest prawdą. Wymagało to tysięcy głosów. A Wizards of the Coast najwyraźniej nie dokonali ostatnich zmian z własnej woli. Cały ekosystem gry w tryktraka sprawia, że ​​Wizards of the Coast dotrzymuje obietnic złożonych w 2000 roku. Teraz fani ustalają warunki.


Chcesz więcej wiadomości o io9? Sprawdź, kiedy spodziewać się najnowszych podziwiaćI Gwiezdne WojnyI Star Trek Wydania, co dalej DC Universe w filmie i telewizjii wszystko, co musisz wiedzieć o przyszłości doktor Kto.

READ  Wygląda na to, że WhatsApp działa na czacie na wielu telefonach i tablecie