28 marca, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Amerykański bank ukarany grzywną za otwieranie „pseudo” kont klientów

Amerykański bank ukarany grzywną za otwieranie „pseudo” kont klientów

Regulator powiedział, że US Bank, który ma siedzibę w Minneapolis i ma aktywa o wartości ponad 559 miliardów dolarów, wywiera presję na swoich pracowników, aby osiągnęli cele sprzedażowe w ramach ich wymagań dotyczących pracy, oferując im zachęty do sprzedaży produktów bankowych. Dochodzenie wykazało, że aby osiągnąć te cele, pracownicy banku nielegalnie uzyskiwali dostęp do raportów kredytowych klientów i danych osobowych w celu otwierania kont bez pozwolenia.

CFBP ogłosiło w czwartek, że po pięcioletnim dochodzeniu nałożyło na amerykański bank grzywnę w wysokości 37,5 miliona dolarów.

„Od ponad dekady amerykański bank wiedział, że jego pracownicy wykorzystują swoich klientów poprzez sprzeniewierzenie danych konsumenckich w celu tworzenia fałszywych kont” – powiedział dyrektor CFPB Rohit Chopra w komunikacie prasowym.

W oświadczeniu dla CNN Business amerykański bank powiedział, że „poprawił operacje i nadzór” od 2016 r. W odniesieniu do obaw dotyczących praktyki sprzedaży. Pracownicy otrzymują teraz zachęty tylko za konta, na których klient korzysta z usługi.

Amerykański bank poinformował w sobotnim oświadczeniu, że ugoda „dotyczy dotychczasowych praktyk sprzedażowych obejmujących niewielki odsetek rachunków sięgających 2010 roku”. „Cieszymy się, że możemy tę sprawę zostawić za sobą”.

US Bank ma ponad 2800 oddziałów w całych Stanach Zjednoczonych.

CFBP stwierdziło, że w dochodzeniu znaleziono dowody, że bank był świadomy Że jej pracownicy otwierali rachunki bez zgody klientów i nie mieli środków, aby temu zapobiec i ujawnić. Agencja dodała, że ​​kampanie sprzedażowe i programy premiowe banku nagradzają pracowników za sprzedaż produktów bankowych

Organizatorzy stwierdzili, że Pracownicy otworzyli lokaty, karty kredytowe i linie kredytowe zostały przeniesione Wysokie stopy procentowe i wygórowane opłaty przerzucone na klienta.

„Zachowanie amerykańskiego banku zaszkodziło jego klientom w postaci niechcianych kont, negatywnego wpływu na ich profile kredytowe i utraty kontroli nad danymi osobowymi” – powiedział CFBP w swoim oświadczeniu. Nazwiska i starają się samodzielnie odzyskać pieniądze.

READ  Lipcowy Raport o inflacji: Inflacja pozostaje umiarkowana, ponieważ stopy procentowe rosną