19 kwietnia, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

American Airlines potroiły pensje pilotów po tym, jak wada w harmonogramie sprawiła, że ​​tysiące lotów straciły pilotów

American Airlines potroiły pensje pilotów po tym, jak wada w harmonogramie sprawiła, że ​​tysiące lotów straciły pilotów

wakacje W programie planowania, który miał miejsce wcześnie w sobotę rano, piloci mogli zrezygnować z lotów, na których linia lotnicza polegała przez pozostałą część tego miesiąca, aby wziąć wolne. Według Allied Pilots Association, związku pilotów Ameryki, który zatrudnia prawie 13 000 członków APA, liczba lotów odlatujących bez jednego lub obu pilotów szybko wzrosła ponad 12 000.

Chociaż potrójne wynagrodzenie jest jednorazową gratką dla amerykańskich pilotów, linia lotnicza zgodziła się również płacić stałe podwójne wynagrodzenie pilotom, którzy latają w godzinach szczytu, które często przypadają w okresach wakacyjnych podróży.

„Cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie z APA i doceniamy ich partnerstwo w podjęciu szybkiej decyzji dotyczącej opieki nad naszymi pilotami, naszym zespołem i naszymi klientami” – podała firma w oświadczeniu.

Jak dotąd tego lata cała branża lotnicza musiała odwołać tysiące lotów do USA z powodu braku członków załogi. Te odwołania często rosły W weekendy, w tym dzień Pamięciweekend Dzień Ojca i czerwiec czwartek i Dzień Niepodległości dzień wolny. Odnotowano również wzrost odwołań w okresie Okres podróży Święta Bożego Narodzenia i Nowego Roku ostatni rok.

Usterka komputera spowodowała własny zestaw problemów dla największej linii lotniczej w kraju. Usługa śledzenia FlightAware wykazała, że ​​prawie 200 lotów w USA, czyli około 6% ich rozkładu, zostało odwołanych w środę, a ponad 800 lotów było opóźnionych, czyli prawie 26% lotów planowych.

Rzecznik USA Matt Miller powiedział, że nie zna przyczyny odwołanych i opóźnionych lotów w środę ani liczby lotów spowodowanych rozkładem. Ale Dennis Trader, amerykański pilot i rzecznik Etihad, powiedział, że jasne jest, że problemy wynikają przede wszystkim z problemów z planowaniem.

Trader dodał, że negocjacje między nowym dyrektorem naczelnym Stanów Zjednoczonych, Robertem Isomem, a kierownictwem związku pilotów dość szybko przywróciły sytuację do normy.

READ  Ceny producentów w USA wzrosły o 2,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym, głównie od kwietnia, ale mniej niż oczekiwali synoptycy.

„Mieliście już system pod przymusem bez wystarczającej liczby pilotów” – powiedział handlowiec. „Ta awaria IT mogła spowodować problemy w lipcu, gdyby nic nie zostało zrobione. Jesteśmy ostrożnym optymistą, że pan Isom dostrzega wartość współpracy z nami”.

Ed Secher, prezes APA, powiedział w liście do członków, że ma nadzieję, że ta umowa będzie odskocznią dla nowej umowy biznesowej dla amerykańskich pilotów.

Etihad i linia lotnicza negocjują nowy kontrakt od 2019 r., ale wysiłki na rzecz osiągnięcia długoterminowego porozumienia zostały przerwane przez pandemię. Piloci nadal działają zgodnie z warunkami umowy z 2015 roku, która miała być renegocjowana w 2020 roku.