22 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Krafton przejmuje Tango Gameworks i Hi-Fi Rush IP od Xbox

Krafton przejmuje Tango Gameworks i Hi-Fi Rush IP od Xbox

Wydawca PUBG Krafton nabył Tango Gameworks i adres IP Hi-Fi Rush od Xbox w ramach „umowy strategicznej”.

Firma twierdzi, że współpracuje z Xbox, aby umożliwić „płynne przejście”, aby zespół Tango mógł „kontynuować rozwój IP Hi-Fi Rush i badać przyszłe projekty”.

Tango Gameworks było jednym z czterech studiów Bethesdy, które Microsoft ogłosił plan zamknięcia w maju. Została założona przez twórcę Resident Evil, Shinjiego Mikamiego, w 2010 roku i była odpowiedzialna za The Evil Within, The Evil Within 2 i Ghostwire Tokyo, zanim w 2023 roku wydała Hi-Fi Rush, która spotkała się z uznaniem krytyków. Xbox nabył studio w 2021 roku w ramach zakupu Zenimax, matki Bethesdy, za 7,5 miliarda dolarów.

Pomimo ogromnego sukcesu gry Microsoft ogłosił, że zamknie Tango Gameworks w ramach wysiłków mających na celu skupienie się na „tytułach o dużym wpływie”. Ogłoszono także zamknięcie dewelopera Redfall Arkane Austin, studia Alpha Dog firmy Mighty Doom i Roundhouse Games.

Crafton powiedział, że przejęcie nie będzie miało wpływu na dostępność poprzednich wydań Tango i że pozostaną one dostępne tam, gdzie są obecnie.

Firma stwierdziła w oświadczeniu: „Ta integracja wzmacnia zaangażowanie Crafton w poszerzanie swojej globalnej obecności i wzmacnianie swojego portfolio o

Innowacyjne treści wysokiej jakości. Dodanie Tango Gameworks stanowi strategiczne połączenie z firmą Krafton’s

„Naszą misją jest przesuwanie granic interaktywnej rozrywki”.

Krafton to południowokoreańskie wydawnictwo znane z wydawania udanych gier PUBG: Battlegrounds, TERA i The Callisto Protocol. Jej portfolio studiów obejmuje Bluehole, PUBG Studios, Striking Distance, Neon Giant i inne.

Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Transakcja następuje miesiąc po ogłoszeniu informacji przez pracowników Tango Gameworks Wrzucam zdjęcia z ostatniego dnia pracy w studiu.

READ  Cyberpunk 2077 potrzebuje pewnej podstawowej moralności w swoich drzewach dialogowych