19 września, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Bosco International rozpoczyna prace nad fabryką rdzeni silników elektrycznych w Polsce

Bosco International rozpoczyna prace nad fabryką rdzeni silników elektrycznych w Polsce

Prezydent POSCO International Green Industry Lee Young-woo (siódmy od lewej), Marszałek Województwa Opolskiego Andrzej Pula (szósty od lewej) i Ambasador Korei w Polsce Lim Hoon-min (ósmy od lewej) podczas ceremonii wmurowania kamienia węgielnego pod fabrykę PI PEM firmy w Brzeg, Polska, wtorek (czasu lokalnego). Dzięki uprzejmości POSCO International

Przez Go Dong-hwan

Bosco International rozpoczęło budowę nowej fabryki w Polsce, zwiększając lokalne moce produkcyjne firmy w Europie w zakresie kluczowego segmentu pojazdów przyjaznych środowisku, na które cieszy się obecnie duże zapotrzebowanie na całym świecie, powiedział w środę koreański producent części samochodowych.

POSCO we wtorek czasu lokalnego zainaugurowało nowy zakład produkcji rdzeni silników trakcyjnych POSCO International Poland e-Mobility (PI-PEM) w Brzegu w województwie opolskim.

W ceremonii z okazji rozpoczęcia budowy wzięli udział marszałek Opola Andrzej Bula, burmistrz Brzegu Violetta Jaskolska-Palus, dyrektor POSCO ds. zielonego przemysłu Lee Young-woo i ambasador Korei w Polsce Lim Hoon-min.

Budowa fabryki o powierzchni 100 000 metrów kwadratowych ma zostać ukończona w połowie 2025 roku.

Po zakończeniu budowy rozpocznie dostawy 1,03 miliona silników trakcyjnych dla Hyundai Motor Group na potrzeby europejskiej produkcji pojazdów elektrycznych przez tego producenta samochodów.

POSCO twierdzi, że nowy zakład będzie w stanie wyprodukować 1,2 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie do 2030 r. i przyciągnie największych producentów pojazdów elektrycznych (EV) w Europie w ramach kontraktów na dostawy.

Nowy zakład jest najnowszym uzupełnieniem zagranicznych baz produkcyjnych POSCO, które obejmują kluczowe obszary rynków globalnych, czyli Azję Wschodnią, Azję Południowo-Zachodnią, Amerykę Północną i Europę.

Bazy zagraniczne pomagają firmie przezwyciężyć rosnące na całym świecie ryzyko taryfowe wynikające z fali protekcjonizmu handlowego.

POSCO obsługuje obecnie zakłady produkujące rdzeń silników trakcyjnych pojazdów elektrycznych w Meksyku, Indiach i Korei w Pohang w prowincji Gyeongsang Północny i Cheonan w prowincji Chungcheong Południowy.

READ  Markowe bomby pchają polski finał okręgowy | Wiadomości, sport, praca

Po uruchomieniu polskiej fabryki firma spodziewa się, że do 2030 r. jej sieć zakładów produkcyjnych będzie produkować na całym świecie 7,5 miliona rdzeni silników trakcyjnych rocznie i zyskać 10% udziału w światowym rynku części samochodowych.

„Posiadanie kolejnego zakładu produkcyjnego w Europie oprócz Azji i Ameryki Północnej wiele znaczy dla firmy” – powiedział urzędnik POSCO.

„Wierzymy, że ten zakład umożliwi nam nawiązanie nowej współpracy z europejskimi producentami samochodów i rozwój jako globalnego producenta części samochodowych do pojazdów przyjaznych środowisku”.

Zwiększanie mocy produkcyjnych POSCO następuje wraz ze wzrostem popytu na pojazdy przyjazne dla środowiska w Europie.

Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) sprzedaż pojazdów hybrydowych na kontynencie w 2023 r. osiągnie 3,41 mln, co oznacza wzrost o 28% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Według ACEA dane dotyczące pojazdów elektrycznych wykazały podobny wzrost.

Koreańska Agencja Promocji Inwestycji Handlowych przewiduje, że sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie wzrośnie do 5,4 mln w 2025 r. i 10,6 mln w 2030 r.