Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
- autor, Petera Hoskinsa
- Rola, Reporter biznesowy
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, oświadczył, że sprzeciwia się amerykańskim cłom na chińskie pojazdy elektryczne zaledwie kilka dni po tym, jak prezydent Joe Biden czterokrotnie podniósł cła na pojazdy elektryczne importowane z Chin.
„Ani Tesla, ani ja nie prosiliśmy o te taryfy” – powiedział miliarder na konferencji technologicznej w Paryżu za pośrednictwem łącza wideo.
Komentarze Muska zaprzeczają ostrzeżeniu, które wygłosił w styczniu ubiegłego roku, że chińscy producenci samochodów „zniszczą” konkurentów z innych krajów, jeśli nie będzie barier handlowych.
W zeszłym tygodniu Biały Dom stwierdził, że nowe środki, w tym 100% cło na pojazdy elektryczne z Chin, stanowią odpowiedź na nieuczciwą politykę i mają na celu ochronę miejsc pracy w USA.
„Właściwie byłem zaskoczony, kiedy to ogłoszono” – powiedział w czwartek Musk. „Rzeczy, które uniemożliwiają swobodę wymiany lub zakłócają rynek, nie są dobre”.
„Tesla dobrze konkuruje na rynku chińskim bez ceł i preferencyjnych dotacji. „Nie popieram żadnych ceł” – dodał.
Biden utrzymał szereg ceł nałożonych na Chiny wprowadzonych przez jego poprzednika Donalda Trumpa, zwiększając jednocześnie presję handlową na Pekin.
W zeszłym tygodniu Biden obiecał, że nie pozwoli Chinom „nieuczciwie zdominować rynku” samochodów elektrycznych i innych kluczowych towarów, w tym akumulatorów, chipów komputerowych i niezbędnych artykułów medycznych.
Chiny oświadczyły, że sprzeciwiają się podwyżce ceł i podejmą działania odwetowe.
Oświadczenie Departamentu Handlu o zbadaniu importu polimeru polioksymetylenu stosowanego w elektronice i samochodach zostało odebrane jako sygnał, że Chiny podejmą odwet w wyniku sporów handlowych ze Stanami Zjednoczonymi i Europą.
Również w tym tygodniu Chiny wskazały, że mogą nałożyć cła w wysokości do 25% na pojazdy o dużych silnikach importowane z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych.
Chińska Izba Handlowa przy Unii Europejskiej stwierdziła, że została poinformowana o potencjalnym posunięciu przez tak zwanych „wtajemniczonych”.
Komisja Europejska, która nadzoruje politykę handlową UE, wyznaczyła sobie termin do 4 lipca na podjęcie decyzji, czy wprowadzić środki przeciwko importowi samochodów elektrycznych wyprodukowanych w Chinach.
„Kawioholik. Fanatyk alkoholu na całe życie. Typowy ekspert podróży. Skłonny do napadów apatii. Internetowy pionier”.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów