23 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Kierowcy ciężarówek wyrażają frustrację na granicy polsko-ukraińskiej

Kierowcy ciężarówek wyrażają frustrację na granicy polsko-ukraińskiej

  • Polscy kierowcy ciężarówek blokujący przejścia graniczne z Ukrainą obawiają się zakończenia protestów po okazaniu wsparcia przez nowy rząd
  • Żądania protestujących obejmują dotacje do uprawy kukurydzy, przywrócenie kredytów gotówkowych i utrzymanie poziomu podatku rolnego.

Warszawa

Polscy kierowcy ciężarówek blokujący przejścia graniczne z Ukrainą obawiają się zakończenia protestów po tym, jak nowy wiceminister rolnictwa Michał Kołodziejczak zasygnalizował poparcie nowego rządu dla ich żądań.

„Nigdzie nie jedziemy, dopóki nie zobaczymy zmian w terenie” – powiedział Anadolu polski kierowca ciężarówki protestujący na Medica, głównym przejściu granicznym między Ukrainą a Polską.

„Obietnice składano nam już wcześniej, ale nigdy ich nie spełniono” – powiedział.

Kierowca z Lublina powiedział, że pozostanie „do czasu podjęcia działań przez rząd”.

grudzień Kołodzijak, który 19 grudnia odwiedził obszar przygraniczny, powiedział: „Import produktów rolno-spożywczych z Ukrainy jest największym zagrożeniem dla naszego rolnictwa. Dzisiaj brałem udział w proteście rolników w Medhice. Podane tutaj żądania są uzasadnione i pracujemy nad tym, aby zapewnić ich jak najszybsze spełnienie. „Domy rolników nie są przy drodze” – powiedział.

Rolnicy protestują przed granicą Medica od 23 listopada, zorganizowani przez lokalną grupę nacisku Osukana Vice (Oszukana Wioska).

Przechwytują ciężarówki przekraczające granicę z żywnością humanitarną, wojskową, łatwo psującą się i towarami niebezpiecznymi.

Cena zbóż jest niższa niż w imporcie Ukrainy

Ich żądania obejmują dotacje do uprawy kukurydzy po drastycznym spadku cen zbóż w związku z importem zboża z Ukrainy, restrukturyzację kredytów płynnościowych oraz utrzymanie podatków rolnych na obecnym poziomie.

Kołodziejczak powiedział: „Obecnie podejmowane są ulepszone działania w odniesieniu do wszystkich potrzeb rolnictwa”.

Powiedział, że podpisano już rozporządzenie o kontynuacji kredytów płynnościowych, a minister rolnictwa podpisał przesłane do Unii Europejskiej dokumenty zezwalające na wsparcie producentów kukurydzy w wysokości 1 miliarda złotych (253 mln dolarów). Poinformował także, że przygotowują się do zmiany ustawy o podatku rolnym.

READ  Polskie wyzwanie dla indyjskich studentów medycyny powracających na Ukrainę

Roman Kondro, szef Ossugana Vice, powiedział w niedzielę, że same gwarancje nie wystarczą, aby powstrzymać protesty.

Dodał, że jeśli zajdzie taka potrzeba, protestujący będą protestować w czasie świąt Bożego Narodzenia.

W niedzielę Krajowa Administracja Podatkowa podała w Medica, że ​​ciężarówki będą musiały poczekać 91 godzin, zanim rozpocznie się odprawa celna. Kierowcy samochodów osobowych i autobusów czekają na odprawę godzinę.

Z kolei ciężarówki przed przekroczeniem Krosienko, gdzie dopuszcza się odprawę celną pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony, muszą czekać 20 godzin na odprawę celną.

Jak podały służby, w kolejce po Medicę czeka około 570 ciężarówek.

Andrij Sadowy, burmistrz Lwowa, centrum administracyjnego obwodu lwowskiego na zachodniej Ukrainie, napisał w zeszłym tygodniu w X: „Cały wasz wielki wkład w zwycięstwo Ukrainy w tej wojnie zostaje zniweczony przez marginalną grupę, która uniemożliwia wam dostarczanie pomocy humanitarnej. Towary dla krajem, który drugi rok z rzędu broni swojej niepodległości i bezpieczeństwa Europy.

Ukraińcy „gryzą rękę, którą im wyciągamy” – odpowiedział Kondro w X.

Europejskie Stowarzyszenie Biznesu na Ukrainie podało w zeszłym tygodniu, że straty spowodowane blokadą sięgnęły 305 milionów hrywien (8,2 miliona dolarów), dotykając eksporterów i importerów.

Europejska komisarz ds. transportu Adina Velian powiedziała 29 listopada, że ​​Ukraina i UE nie mogą być przetrzymywane jako „zakładnicy” przez polskich kierowców ciężarówek blokujących granicę.​​​​

Strona internetowa Agencji Anadolu zawiera jedynie część wiadomości dostarczanych abonentom systemu AA News Broadcasting System (HAS). Skontaktuj się z nami w sprawie opcji subskrypcji.