HONG KONG, 27 listopada (Reuters) – ByteDance, twórca TikToka, planuje zmniejszyć skalę swojej marki gier Nuverse i wycofać się z głównego nurtu gier wideo, powiedziały cztery osoby zaznajomione ze sprawą.
ByteDance powiedział agencji Reuters, że po analizie podjął decyzję o restrukturyzacji swojej działalności związanej z grami, nie podając dalszych szczegółów.
Rzecznik powiedział: „Regularnie dokonujemy przeglądu naszej działalności i wprowadzamy zmiany, aby skoncentrować się na obszarach długoterminowego strategicznego wzrostu. Po niedawnym przeglądzie podjęliśmy trudną decyzję o restrukturyzacji naszej działalności związanej z grami”.
Źródła podają, że w poniedziałek ByteDance poprosi pracowników o zaprzestanie pracy nad grami, które nie zostaną wydane do grudnia, i że będzie szukać sposobów na pozbycie się gier, które zostały już wydane.
Źródła podają, że decyzja ta prawdopodobnie wpłynie na setki pracowników, z których część dowiedziała się o przeprowadzce w weekend.
Dodali, że chińska firma technologiczna nie planuje powrotu na warty 185 miliardów dolarów światowy rynek gier wideo i poprosili o zachowanie anonimowości, ponieważ informacje nie są publiczne.
Jak powiedziała jedna z osób, nie będzie to miało wpływu na markę gier casualowych Ohayoo, której gry są dostępne w Douyin – siostrzanej aplikacji TikTok w Chinach – podobnie jak na gry casual działające w TikTok.
W tym miesiącu agencja Reuters poinformowała, że ByteDance rozpoczęło poszukiwanie nabywców dla swojego twórcy gier, Moonton Technology. Dokonała także przeglądu swojej firmy zajmującej się rzeczywistością wirtualną Beko, zwalniając znaczną część zespołu ds. treści.
Utworzenie Nuverse przez ByteDance w 2019 r. było powszechnie postrzegane jako poważny krok w kierunku globalnego gamingu i strategiczny element w jej rywalizacji z lokalnym rywalem Tencent Holdings (0700.HK), największą na świecie firmą zajmującą się grami.
Jednak występ Nuverse był nierówny. Jej najsłynniejszą grą jest „Marvel Snap”, internetowa gra karciana, która zyskała popularność, ale nie odniosła komercyjnego sukcesu.
Inne tytuły to gry akcji „One Piece: The Voyage” i „Crystal of Atland”.
Nuverse ponownie znalazło się w centrum uwagi w 2021 r., kiedy ByteDance sformalizowało swój status jednej z sześciu jednostek biznesowych w ramach szerszej reformy strukturalnej.
Aby zbudować moce produkcyjne, w 2021 roku Nuverse przejęło zewnętrzne studia, w tym C4games.
– relacjonuje Josh Yee. Pod redakcją Brendy Goh i Christophera Cushinga
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów