BMW AG zaprezentowało pierwszy prototyp swojej przyszłej gamy samochodów elektrycznych, rozpoczynając nowy etap w walce o dogonienie Tesli Inc. Oraz obrona sprzedaży na najważniejszym rynku w Chinach.
Samochód koncepcyjny Vision Neue Klasse, który zostanie zaprezentowany na przyszłotygodniowych targach IAA w Monachium, demonstruje podstawy niestandardowych pojazdów elektrycznych BMW, które pojawią się w 2025 r. – podobnie jak Mercedes-Benz Group AG prezentuje swoje nowe modele zasilane akumulatorowo. Problemy z oprogramowaniem opóźniły podobne projekty Volkswagena, opóźniając flagowe pojazdy Porsche i Audi.
Dzięki eleganckiemu coupe BMW zrywa z kilkudziesięcioletnią tradycją reklamowania przede wszystkim osiągów jako „najdoskonalszych maszyn do jazdy”. Zamiast tego zachwala cyfrowy wyświetlacz na przedniej szybie o pełnej szerokości oraz oprogramowanie przetwarzające polecenia głosowe i gesty dłoni. To posunięcie jest sygnałem dla klientów w Chinach, którzy coraz częściej zwracają się w stronę lokalnych marek, takich jak BYD Co., Ltd. i Nio Inc. które lepiej radziły sobie z budową pojazdów elektrycznych za pomocą narzędzi dostosowanych do lokalnych gustów.
Dyrektor generalny Oliver Zipse powiedział, że hotel Neue Klasse „wyznacza nasz kurs na nadchodzące dziesięciolecia”.
BMW, Mercedes i Audi od dawna dominują w sprzedaży samochodów klasy premium z silnikami spalinowymi w Chinach, jednak ich sprzedaż została zahamowana przez szybkie przejście kraju na pojazdy elektryczne.
W tym roku BYD wyprzedziło VW na pozycji najlepiej sprzedającego się producenta samochodów w Chinach, a Mercedes obniżył tam ceny swojego flagowego elektrycznego sedana pod koniec ubiegłego roku po rozczarowujących wynikach sprzedaży. Oczekuje się, że do końca tej dekady pojazdy elektryczne i hybrydowe będą stanowić 90% największego rynku samochodowego na świecie, co zwiększy pilną potrzebę przyspieszenia oferty zachodnich marek premium. Presję zwiększyła także wojna cenowa w Chinach zainicjowana przez Teslę.
W sobotę w Monachium Zipsi powiedział reporterom, że BMW rozwija się w Chinach, szczególnie w dziedzinie pojazdów elektrycznych, a wojna cenowa producenta samochodów nie dotyka ze względu na jego pozycję w segmencie premium. Dodał, że Neue Klasse będzie bardziej dochodowa niż obecna oferta samochodów akumulatorowych firmy.
Wysokiej klasy modele BMW Neue Klasse będą miały zasięg 800 km (497 mil) i będą ładowały się od 10% do 80% w niecałe pół godziny, co prawdopodobnie nie czyni ich najlepszymi w swojej klasie. W ubiegłym roku elektryczny prototyp Mercedesa przejechał na jednym ładowaniu ponad 1000 kilometrów.
Jednak według niedawnego badania konsumenckiego przeprowadzonego przez firmę konsultingową AlixPartners BMW nadal zajmuje drugą pozycję w Chinach pod względem wyposażenia technicznego w swoich samochodach. BMW uplasowało się za Zeekrem Geely’ego, ale wyprzedziło Xpenga, Teslę i VW.
Pomimo nowego skupienia się na funkcjach cyfrowych, BMW nie porzuci całkowicie tradycji swojej marki. Choć obecnie większość samochodów elektrycznych zapewnia szybkie przyspieszenie, według Zipse jazda Neue Klasse przy wyższych prędkościach będzie sprawiała więcej frajdy niż wielu konkurentów.
(Z wyjątkiem nagłówka, ta historia nie została zredagowana przez personel NDTV i została opublikowana z kanału konsorcjalnego.)
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów