24 listopada, 2024

MSPStandard

Znajdź wszystkie najnowsze artykuły i oglądaj programy telewizyjne, reportaże i podcasty związane z Polską

Autor mówi, że film Tetris na Apple TV+ ukradł mu książkę

Autor mówi, że film Tetris na Apple TV+ ukradł mu książkę

Według Apple TV film Tetris na Apple TV+ został skopiowany z książki napisanej wiele lat temu pozwany Gigant technologiczny i Tetris Inc. Dan Ackerman, redaktor naczelny gadżetyoskarżył prokuratorów o podarcie jego książki Efekt Tetrisa, która opowiada historię gry w formie thrillera z czasów zimnej wojny. W pozew sądowy (PDF, tłum agencji Reutera), Ackerman powiedział, że wysłał The Tetris Company i jej dyrektor generalnej, Mayi Rogers, przedpremierową kopię swojej książki w 2016 roku. Później tego samego roku jego agent otrzymał „surowy list o zaprzestaniu działalności”, aby uniemożliwić mu wykorzystanie możliwości filmowych i telewizyjnych.

Ackerman oskarżył Rogersa o współpracę ze scenarzystą Noah Pinkiem w celu opracowania scenariusza z wykorzystaniem treści zaczerpniętych z jego książki bez jego wiedzy i zgody. Najwyraźniej kilku producentów wykazało zainteresowanie adaptacją jego książki, ale firma Tetris odmówiła udzielenia licencji na swoją własność intelektualną dla projektu. „Zrobiono to pod kierunkiem i wskazówkami pani Rogers, aby ona i Tetris mogli kontynuować swój projekt i możliwości w oparciu o książkę pana Ackermana bez rekompensaty dla niego” – czytamy w pozwie.

W swojej skardze Ackerman wyjaśnił, że dla pisarzy możliwość licencjonowania ich pracy w filmie i telewizji jest głównym źródłem dochodów. Dlatego podejmuje działania firmy Tetris nie jako sposób na zapobieganie nieautoryzowanemu korzystaniu z jej własności intelektualnej, ale jako „ekonomiczny atak” na swój biznes. Aby zilustrować tę kwestię, Ackerman zawarł w swoim pozwie bardzo długą listę „wyraźnych podobieństw” między swoją książką a filmem. Kilka pozycji na liście wyjaśnia, w jaki sposób sceny w filmie odzwierciedlały jego wersję wydarzeń. Jednak te wydarzenia były oparte na scenariuszach, które wydarzyły się w prawdziwym życiu, więc dopiero się okaże, czy sąd się z nim zgodzi. Ackerman domaga się rzeczywistych, kompensacyjnych i karnych szkód w wysokości 6 procent budżetu produkcji filmu wynoszącego 80 milionów dolarów.

READ  Deweloperzy twierdzą, że Ready Or Not powraca na Steam po jego usunięciu z powodu domniemanego naruszenia znaku towarowego