WASHINGTON (AP) Mniej nowych samochodów elektrycznych kwalifikuje się do pełnej federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7500 USD. Jeszcze w tym roku, a wielu dostanie tylko połowę tej kwoty, zgodnie z zasadami zaproponowanymi w piątek przez Departament Skarbu USA.
Zasady wymagane przez ubiegłoroczną ustawę o ograniczaniu inflacjiprawdopodobnie spowolni akceptację konsumentów dla pojazdów elektrycznych i może opóźnić realizację ambitnego celu prezydenta Joe Bidena, zgodnie z którym do 2030 r. połowa wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych to samochody elektryczne.
Nowe przepisy wchodzą w życie 18 kwietnia i mają na celu zmniejszenie zależności Stanów Zjednoczonych od Chin i innych krajów w zakresie łańcuchów dostaw akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
Według Kelley Blue Book samochody elektryczne kosztują obecnie średnio ponad 58 000 USD, co jest ceną nieosiągalną dla wielu amerykańskich gospodarstw domowych. Ulgi podatkowe mają na celu obniżenie cen i przyciągnięcie większej liczby kupujących. Ale 3750 USD, połowa pełnego kredytu, może nie wystarczyć, aby odciągnąć ich od tańszych pojazdów napędzanych benzyną.
Przedstawiciele administracji Bidena przyznają, że samochodów elektrycznych jest mniej Będzie kwalifikować się do ulg podatkowych w krótkim okresie ze względu na zasady, które określają standardy dotyczące pochodzenia części akumulatorów pojazdów elektrycznych i metali. Ale mówią, że z czasem w Stanach Zjednoczonych będzie produkowanych więcej pojazdów elektrycznych i części, tworząc lokalny łańcuch dostaw i więcej miejsc pracy. Urzędnicy podkreślają, że środki i inne środki zakończą zależność Stanów Zjednoczonych od Chin w zakresie części i metali.
Sekretarz skarbu Janet Yellen powiedziała w piątek, że nowe przepisy pomogą konsumentom zaoszczędzić pieniądze na pojazdach elektrycznych „i setki dolarów rocznie na gazie, jednocześnie tworząc miejsca pracy w amerykańskiej produkcji oraz zwiększając naszą energię i bezpieczeństwo narodowe”.
Ale senator Joe Manchin, demokrata z Wirginii Zachodniej, który negocjował warunki nowego prawa wymagającego dostępności baterii w Ameryce Północnej, powiedział, że wytyczne Departamentu Skarbu „całkowicie ignorują intencje ustawy o redukcji inflacji”.
Manchin nazwał to „przerażającym”, że administracja Bidena „nadal ignoruje cel prawa”., co ma przywrócić produkcję do Ameryki i zapewnić niezawodne i bezpieczne łańcuchy dostaw. ″
Odnosząc się do 60-dniowego okresu komentowania propozycji, Manchin powiedział: „Mój komentarz jest prosty: przestańcie to teraz. Po prostu przestrzegajcie prawa”.
Kierowcy, którzy chcą kupić pojazd elektryczny, powinni działać szybko, aby uzyskać pełną ulgę podatkową w wysokości 7500 USD. Internal Revenue Service wymienia ponad trzydzieści elektrycznych lub hybrydowych pojazdów pasażerskich typu plug-in wyprodukowanych w Ameryce Północnej, które obecnie się kwalifikują. Ale niektórzy nie kwalifikują się lub dostaną tylko połowę, gdy nowe przepisy skarbowe wejdą w życie za mniej niż trzy tygodnie.
Urzędnik skarbowy nie przedstawi szacunkowej liczby pojazdów elektrycznych, które kwalifikują się na podstawie nowych przepisów. Urzędnik powiedział, że ministerstwo planuje opublikować listę 18 kwietnia.
Producenci samochodów są zobowiązani do zaświadczenia, że ich pojazdy spełniają wymagania dotyczące pełnych lub częściowych ulg podatkowych.
Tylko kilka z 91 modeli pojazdów elektrycznych, które są obecnie sprzedawane w Stanach Zjednoczonych, prawdopodobnie otrzyma pełne uznanie, powiedział John Bozzella, dyrektor generalny Alliance for Automotive Innovation, branżowej grupy handlowej, chociaż niektóre kwalifikują się do połowy.
„Teraz znamy szanse na ulgę podatkową na pojazdy elektryczne na następny rok. Marzec 2023 był tak dobry, jak to tylko możliwe” – powiedział Bozella.
Dużym problemem są nowe przepisy, które ograniczają odsetek części baterii i metali pochodzących z krajów, które nie mają umów o wolnym handlu lub minerałach ze Stanami Zjednoczonymi.
W tym roku co najmniej 40% wartości metali akumulatorowych musi zostać wydobyte, przetworzone lub poddane recyklingowi w Stanach Zjednoczonych lub krajach, z którymi ma umowy handlowe. Rośnie o 10% każdego roku, aż osiągnie 80% po 2026 roku.
Ponadto co najmniej 50% wartości części do akumulatorów musi zostać wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej w tym roku. Wymóg ten wzrasta do 60% w przyszłym roku iw 2025 r., a następnie skacze o 10% każdego roku, aż osiągnie 100% po 2028 r.
Niektórzy producenci samochodów mogą spełnić wymagania dotyczące zaopatrzenia w części do akumulatorów, ale niewielu będzie w stanie spełnić przepisy dotyczące metali, powiedział Sam Abuelsamid, analityk Guidehouse Research e-Mobility. Większość litu używanego w akumulatorach pojazdów elektrycznych pochodzi obecnie z Chin.
„Zapotrzebowanie na minerały będzie prawdziwym wyzwaniem” – powiedział Abul Samed. „Prawdopodobnie ustawienie oczyszczania litu w innych miejscach zajmie więcej czasu”.
Jednak GM powiedział w piątek, że co najmniej trzy z jego pojazdów elektrycznych będą kwalifikować się do pełnego kredytu. Cadillac Lyriq, który jest teraz w sprzedaży, będzie kwalifikował się od 18 kwietnia, podczas gdy Chevrolet Blazer i Equinox będą się kwalifikować, gdy trafią do salonów pod koniec roku. Rzecznik powiedział, że GM pracuje nad uzyskaniem pełnych 7500 USD na inne pojazdy elektryczne i zamierza je zatrzymać, ponieważ wymagania dotyczące zawartości baterii stają się bardziej rygorystyczne. Firma powiedziała, że pracowała nad krajowym łańcuchem dostaw i buduje akumulatory w Stanach Zjednoczonych
Ustawa o kontroli inflacji określa również pułapy cenowe dla nowych pojazdów elektrycznych: 55 000 USD dla samochodów osobowych i 80 000 USD dla pickupów, furgonetek i SUV-ów. Istnieją również limity dochodów, które mają uniemożliwić bogatym zaciąganie kredytów. Nabywcy nie mogą otrzymać skorygowanego rocznego dochodu brutto wyższego niż 150 000 USD w przypadku osoby samotnej, 300 000 USD w przypadku wspólnego rozliczenia i 225 000 USD w przypadku głowy gospodarstwa domowego.
Ponadto od 2025 r. minerały do akumulatorów nie mogą pochodzić od „odpowiedniego podmiotu zagranicznego”, w szczególności z Chin i Rosji. Części do akumulatorów nie będą dostępne w tych krajach od 2024 r.; Minerały nie mogą pochodzić z tych krajów w 2025 roku.
Administracja Bidena powiedziała, że trwają prace nad przepisami regulującymi ten wymóg.
Nowe przepisy określają zasady, które kraje muszą spełnić, aby się kwalifikować. Lista obejmuje Australię, Bahrajn, Kanadę, Chile, Kolumbię, Kostarykę, Dominikanę, Salwador, Gwatemalę, Honduras, Izrael, Jordanię, Koreę, Meksyk, Maroko, Nikaraguę, Oman, Panamę, Peru, Singapur i Japonię. W tym tygodniu Japonia osiągnęła porozumienie ze Stanami Zjednoczonymi w sprawie handlu minerałami ważnymi dla akumulatorów do pojazdów elektrycznych.
Chociaż proponowane zasady wchodzą w życie 18 kwietnia, administracja Bidena zbiera publiczne komentarze, a zasady mogą zostać zmienione później, w tym dodanie krajów negocjujących umowy handlowe ze Stanami Zjednoczonymi.
Rząd twierdzi, że firmy zadeklarowały co najmniej 45 miliardów dolarów inwestycji w USA od czasu uchwalenia ustawy o inflacji.
Ron Wyden, przewodniczący Senackiej Komisji Finansów, R-Oregon, powiedział, że ma obawy dotyczące przepisów dotyczących materiałów akumulatorowych. „Władza wykonawcza nie może jednostronnie decydować o umowach o wolnym handlu” – powiedział podczas niedawnego przesłuchania. Muszą być konsultowane i zatwierdzane przez Kongres. Obejmuje to wszelkie porozumienia dotyczące minerałów krytycznych”.
___
Kreischer donosił z Detroit.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów