Wśród niektórych członków społeczności podcastów stało się żartem, że YouTube, choć silny jako główny gracz w gospodarce twórców, był powolny — a nawet rozczarowujący — dla twórców podcastów.
Stan YouTube jako najbardziej preferowany Lub najbardziej używane Platforma dla słuchaczy podcastów, którą według niektórych ankiet można określić jako szczęśliwy zbieg okoliczności, biorąc pod uwagę względny brak zasobów, które firma wydaje się przeznaczać na podcasty — zwłaszcza w porównaniu z konkurencją, taką jak Spotify, która wydała ponad 1 miliard dolarów na medium w ostatnich latach, a nawet inne oferty produktów w YouTube, takie jak filmy krótkometrażowe.
Wydawało się, że we wrześniu 2021 r. YouTube poczynił pewne postępy, promując Kai Chuka, wieloletniego dyrektora YouTube skupiającego się na partnerstwach, do nadzorowania jego działań związanych z podcastami. Ale od tego czasu YouTube był stosunkowo cichy na temat swoich wysiłków związanych z podcastami. Firma po cichu wytoczyła się z nieco abstrakcyjnej Strona główna podcastu w lipcu 2022 r. z wyborem polecanych filmów i playlist. W październiku tego samego roku YouTube powiedział, że marketerzy będą mogli kupować 30-sekundowe reklamy audio i organizować kampanie reklamowe w oparciu o kategorie audycji audio.
W tym tygodniu firma pochwaliła się kolejną aktualizacją w krawędź Hot Pod Summit na Brooklynie. Pojawiając się na scenie, Chuk i Steve McClendon, szef producenta podcastów w Google, ogłosili, że podcast zostanie dodany do usługi przesyłania strumieniowego YouTube Music „w najbliższej przyszłości”.
Innymi słowy, słuchacze uzyskają podobne wrażenia podczas słuchania podcastów w YouTube Music, jak na platformach takich jak Spotify i Apple Podcasts, gdzie dostępne są narzędzia do słuchania w tle, pobierania, wyszukiwania i odkrywania podcastów. „Naprawdę staramy się dać użytkownikowi tego rodzaju kontrolę i swobodę wyboru w zakresie sposobu, w jaki konsumują podcasty i wypełnić lukę między obrazem a dźwiękiem” – powiedział Chuck.
Pomimo całego optymizmu związanego z przesyłaniem strumieniowym wideo, Chuk wydawał się nalewać zimną wodę na pomysł, że YouTube będzie tym, który poprze to medium. „Mam nadzieję, że ludzie zrozumieją, że ogólnie YouTube jest niezależny od YouTube Music i chce lepiej wspierać podcasterów”. [recognizes] Podcasty są generalnie pierwszym medium audio”, powiedział, dodając, że platforma testuje również więcej funkcji i pomysłów związanych z podcastami w Creators Studio.
Ale bardziej oczywiste funkcje, takie jak obsługa kanałów RSS do automatycznego wypełniania YouTube nowo przesłanymi programami, jeszcze nie zostały wprowadzone. „YouTube to ciekawy produkt, prawda? Jest otwarty w tym sensie, że generalnie każdy może publikować w YouTube wszystko, ale jest to też niewielka część tego otoczonego murem ogrodu”. Wsparcie RSS to zdecydowanie coś, na co czekamy. Powiedziałbym, że prawdopodobnie na początku zamierzamy wykorzystać RSS, aby ułatwić podcasterom publikowanie programów na YouTube. Jeśli chodzi o plany na przyszłość, takie rzeczy, w pewnym sensie badamy, co to powinno być. Nasz cel ”.
Jednak dyrektor wyjaśnił, że YouTube nie jest zainteresowany podążaniem za Spotify w zawieraniu wyłącznych umów licencyjnych z głównymi podcasterami lub zamawianiem oryginalnych programów. Platforma pozostaje w centrum zainteresowania giganta wideo, szczególnie ze względu na jej zdolność do zwiększania wykrywalności i pomagania „twórcom w znalezieniu odbiorców, bez względu na to, czy znajdą odbiorców, niezależnie od tego, czy jesteś na platformie, czy poza nią” – powiedział Chuck.
Szczegóły, w jaki sposób podcasterzy będą mogli wykorzystać mocne strony YouTube jako platformy monetyzacji dla twórców treści, są nadal niejasne, chociaż YouTube wydaje się unikać podejścia polegającego na wymyślaniu koła na nowo.
„Ostatecznie model monetyzacji nadal zależy od naszej zdolności do sprzedaży reklam i zdolności twórców do generowania dochodów, czy to poprzez AVOD, poprzez reklamy, czy też inne alternatywne sposoby zarabiania, takie jak członkostwo” – powiedział Chuck. „Zbudowaliśmy biznes treści wideo o wartości wielu miliardów dolarów i wypłaciliśmy 50 miliardów dolarów twórcom, artystom i partnerom w ciągu ostatnich kilku lat. Jak wykorzystać tę infrastrukturę i możliwości i przenieść je do [over to] Audio, do podcastu? „
Do tego czasu podcasterzy przed i za mikrofonem wciąż muszą czekać. „Nie wydaje mi się, żeby to było ekscytujące ogłoszenie, na które czekało pomieszczenie” – powiedział jeden z widzów. THR. „Buczenie po pokoju też było [we’ve] Słyszałem już to powiedzenie”.
More Stories
Z pewnością wygląda na to, że PS5 Pro zostanie zaprezentowane w ciągu najbliższych kilku tygodni
Wycieki ujawniają nazwę i projekt rzekomego urządzenia PS5 Pro
Apple wprowadza usuwanie obiektów AI na zdjęciach wraz z najnowszą aktualizacją iOS