Konsorcjum Foster + Partners i Buro Happold wygrało konkurs na projekt nowego lotniska CPK między Warszawą a Łodzią. Ten przełomowy projekt posłuży jako symboliczna brama do Polski, węzeł komunikacyjny XXI wieku, który łączy w sobie transport lotniczy, kolejowy i drogowy, jednocześnie odzwierciedlając tożsamość narodową kraju i zapewniając pasażerom wyjątkowe wrażenia.
Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu w projektowaniu infrastruktury i projektów zorientowanych na transport, od lotnisk w Hongkongu i Pekinie po Dworzec Centralny w Sztokholmie, wizja nowego lotniska CPK zapewnia równowagę między wydajnością operacyjną, odpowiedzialnością za środowisko i ekspresją symboliczną.
Wizja lotniska CPK obejmuje zagospodarowany krajobrazowo plac przesiadkowy ożywiony bujną zielenią i zalany naturalnym światłem. Ludzie gromadzą się w tym tętniącym życiem miejscu przed podróżą lub przyjmowaniem gości. Plac łączy trzy główne środki transportu: lotniczy, kolejowy i drogowy. Służy jako centralny punkt programu i będzie wspierać dążenie do bardziej wydajnych i zrównoważonych sposobów podróżowania. Plac będzie przystosowany do pojawiających się technologii przyszłości. Pomysły projektowe obejmują prosty, ciągły sklepiony sufit, który intuicyjnie prowadzi pasażerów z placu do samolotu.
Widoczność poprawia wrażenia pasażerów, czyniąc je dostępnymi i integracyjnymi. Funkcjonalny i elastyczny układ pozwala na wydajny i płynny przepływ pasażerów oraz optymalne przesiadki przy minimalnych zmianach poziomu. Wizualne połączenia z otaczającym krajobrazem zakotwiczają centrum tranzytowe w jego kontekście geograficznym i pomagają stworzyć silne poczucie miejsca.
Pomysły projektowe muszą odpowiadać wyzwaniom związanym z czasem, kosztami i jakością. Należy zmaksymalizować możliwości modularyzacji i prefabrykacji, umożliwiając węzłowi transportowemu dostosowywanie się do stale zmieniających się potrzeb operacyjnych. Tworzy to odporny i przyszłościowy projekt, który wytrzymuje próbę czasu.
Lotnisko CPK będzie początkowo obsługiwać 40 milionów pasażerów, a następnie płynnie się rozwijać, aby do 2060 r. osiągnąć docelową liczbę 65 milionów pasażerów.
Napisz swoje komentarze na temat artykułu :: Aktualności budowlane 2022 :: Strona główna
More Stories
Polski premier Donald Tusk radzi patronom Nord Stream, aby „zachowali spokój”
Polskie akcje wzrosły w końcówce handlu; WIG30 zyskał 0,89% według Investing.com
Polskie akcje tracą w końcówce handlu; WIG30 spadł o 0,58% według Investing.com