Urlopowicze i wozy z ciężkimi towarami zostali pozostawieni nieruchomo w korkach w drodze do portu w hrabstwie Kent w południowej Anglii w sobotę.
Wielka Brytania i Francja rozpoczęły rundę wskazywania palcem na przyczynę impasu. Brytyjscy prawodawcy obwiniają personel po stronie francuskiej, a francuscy urzędnicy kiwają głowami, aby zwiększyć kontrole celne po Brexicie.
„Brytyjczycy słusznie narzekają, bo są korki. Ale to nie wina Francuzów, to wina Brexitu” – powiedział francuskiemu radiu francuskiemu deputowany z Calais, Pierre-Henri Dumont.
„Prawda jest taka, że to pierwszy urlop po Brexicie. Po ostatecznym wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i bez ograniczeń w podróżowaniu z powodu pandemii Covid … Francuskie siły graniczne wprowadzają kontrole, jak powinny, aby wejść na terytorium Unii Europejskiej, a to wymaga czasu”.
Francuski parlamentarzysta obwiniał także wielkość portu w Dover, który, jak powiedział, był „trzy razy mniejszy niż port w Calais”.
Doug Bannister, dyrektor naczelny Port of Dover, zgodził się, że Brexit doprowadził do opóźnień, mówiąc LBC w sobotę, że jego zespół „uznaje, że jesteśmy w środowisku po Brexicie, co oznacza, że czasy transakcji transgranicznych potrwają dłużej”. ”.
Ale brytyjscy prawodawcy upierali się, że brak personelu w Calais zablokował drogę przez kanał.
„Potrzebujemy działań ze strony Francji, aby zbudować zdolność na granicy, aby ograniczyć wszelkie dalsze zakłócenia dla brytyjskich turystów i zapewnić uniknięcie tej przerażającej sytuacji w przyszłości. Będziemy współpracować z władzami francuskimi, aby znaleźć rozwiązanie” – powiedział Truss. Piątkowe oświadczenie.
Dumont powiedział, że wszystkie kabiny, które brytyjskie władze w Dover przekazały francuskiej policji w Dover, były w pełni wyposażone, a jednocześnie przyznał, że we wczesnych godzinach porannych w piątek nastąpiło niewielkie opóźnienie spowodowane „awarią techniczną”.
Zaprzeczył zarzutom zgłoszonym przez brytyjską prasę o „rozmyślnym pragnieniu ukarania Brytyjczyków”, dodając, że „wiele francuskich rodzin utrzymuje się z przekroczenia Kanału… z marynarzami na ziemi”.
P&O Ferries poprosił pasażerów o pozostawienie do czterech godzin na odprawę kontroli bezpieczeństwa w Dover w sobotę rano.
Stosunki między Wielką Brytanią a Francją stały się coraz bardziej napięte, odkąd Wielka Brytania opuściła Unię Europejską, a przywódcy obu krajów uwikłali się w spory dotyczące podróży i łodzi migrantów przepływających przez kanał La Manche.
„Dumny organizator. Alkoholowy ninja. Kujon kulinarny. Typowy entuzjasta telewizji. Zapalony czytelnik. Fanatyk niezależnej muzyki”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Najnowsze zatonięcie jachtu Bayesiana: żona Mike’a Lyncha „nie chciała opuszczać łodzi bez rodziny”, podczas gdy załoga przechodzi dochodzenie
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy