Urlopowicze i wozy z ciężkimi towarami zostali pozostawieni nieruchomo w korkach w drodze do portu w hrabstwie Kent w południowej Anglii w sobotę.
Wielka Brytania i Francja rozpoczęły rundę wskazywania palcem na przyczynę impasu. Brytyjscy prawodawcy obwiniają personel po stronie francuskiej, a francuscy urzędnicy kiwają głowami, aby zwiększyć kontrole celne po Brexicie.
„Brytyjczycy słusznie narzekają, bo są korki. Ale to nie wina Francuzów, to wina Brexitu” – powiedział francuskiemu radiu francuskiemu deputowany z Calais, Pierre-Henri Dumont.
„Prawda jest taka, że to pierwszy urlop po Brexicie. Po ostatecznym wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i bez ograniczeń w podróżowaniu z powodu pandemii Covid … Francuskie siły graniczne wprowadzają kontrole, jak powinny, aby wejść na terytorium Unii Europejskiej, a to wymaga czasu”.
Francuski parlamentarzysta obwiniał także wielkość portu w Dover, który, jak powiedział, był „trzy razy mniejszy niż port w Calais”.
Doug Bannister, dyrektor naczelny Port of Dover, zgodził się, że Brexit doprowadził do opóźnień, mówiąc LBC w sobotę, że jego zespół „uznaje, że jesteśmy w środowisku po Brexicie, co oznacza, że czasy transakcji transgranicznych potrwają dłużej”. ”.
Ale brytyjscy prawodawcy upierali się, że brak personelu w Calais zablokował drogę przez kanał.
„Potrzebujemy działań ze strony Francji, aby zbudować zdolność na granicy, aby ograniczyć wszelkie dalsze zakłócenia dla brytyjskich turystów i zapewnić uniknięcie tej przerażającej sytuacji w przyszłości. Będziemy współpracować z władzami francuskimi, aby znaleźć rozwiązanie” – powiedział Truss. Piątkowe oświadczenie.
Dumont powiedział, że wszystkie kabiny, które brytyjskie władze w Dover przekazały francuskiej policji w Dover, były w pełni wyposażone, a jednocześnie przyznał, że we wczesnych godzinach porannych w piątek nastąpiło niewielkie opóźnienie spowodowane „awarią techniczną”.
Zaprzeczył zarzutom zgłoszonym przez brytyjską prasę o „rozmyślnym pragnieniu ukarania Brytyjczyków”, dodając, że „wiele francuskich rodzin utrzymuje się z przekroczenia Kanału… z marynarzami na ziemi”.
P&O Ferries poprosił pasażerów o pozostawienie do czterech godzin na odprawę kontroli bezpieczeństwa w Dover w sobotę rano.
Stosunki między Wielką Brytanią a Francją stały się coraz bardziej napięte, odkąd Wielka Brytania opuściła Unię Europejską, a przywódcy obu krajów uwikłali się w spory dotyczące podróży i łodzi migrantów przepływających przez kanał La Manche.
„Dumny organizator. Alkoholowy ninja. Kujon kulinarny. Typowy entuzjasta telewizji. Zapalony czytelnik. Fanatyk niezależnej muzyki”.
More Stories
Kenijski przewodnik ratuje 14 turystów po niszczycielskich powodziach, które nawiedziły region Masai Mara wiadomości ze świata
Paryż otwiera gigantyczny zbiornik na wodę, aby oczyścić Sekwanę na potrzeby pływania olimpijskiego
Wojsko amerykańskie przyznaje, że w zeszłym roku w wyniku nalotu zginęli cywile w Syrii