Ford Motor Company wzywa do serwisu około 238 000 Explorerów ze względu na usterkę, która stwarza zagrożenie dla SUV-a, jeśli hamulec postojowy nie jest zaciągnięty.
Modele, których to dotyczy, zostały wycofane z produkcji w latach 2020–2022.
„Pozioma śruba mocująca tylną oś może pęknąć i spowodować oddzielenie wału napędowego” – stwierdziła Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W wiadomości Do Forda w czwartek.
Jeśli wał, czyli drążek przenoszący moc na koła i wprawiający samochód w ruch, zostanie rozdzielony, może to spowodować utratę mocy napędowej lub poślizg samochodu, jeśli hamulec postojowy nie zostanie zaciągnięty – czytamy w piśmie.
„Każdy z tych scenariuszy może zwiększyć ryzyko wypadku” – napisał Alex Ansley, szef działu zarządzania wycofaniem w Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
„W ramach poprzednich wycofań wyeliminowaliśmy ryzyko związane ze składanym parkowaniem poprzez aktualizację oprogramowania” – oznajmiła w oświadczeniu rzeczniczka Forda.
Różnica w porównaniu z ostatnim wycofaniem jest rozwiązaniem – Ford jest teraz zobowiązany do sprawdzenia wszystkich ponad 230 000 pojazdów. Wcześniej samochód był sprawdzany tylko w przypadku awarii i wtedy części wymieniane były bezpłatnie.
W ramach poprzedniego wycofania Ford był świadomy 396 zgłoszeń dotyczących uszkodzeń śrub tylnej osi, z których mniej niż 5 procent spowodowało przewrócenie się pojazdu lub utratę mocy – podano w komunikacie.
Oczekuje się, że pisma powiadamiające właścicieli o ostatnim wycofaniu zostaną wysłane 6 listopada. Kierowcy mogą również sprawdzić, czy ich pojazd został wycofany z rynku, wprowadzając numer identyfikacyjny pojazdu lub rok i model pojazdu. stronie internetowej Forda.
Z informacji podanych przez agencję Ford stwierdził, że nie ma informacji o żadnych wypadkach ani obrażeniach związanych z usterką dokumenty.
Według niej w ciągu ostatnich dwudziestu lat wycofanie pojazdów z rynku stało się w Stanach Zjednoczonych coraz częstsze Raport McKinsey & Company za rok 2019.
W 2016 r. w amerykańskim przemyśle samochodowym po raz pierwszy wycofano ponad 1000 pojazdów. Z raportu wynika, że w 2017 r. na każdy sprzedany pojazd wycofano średnio trzy pojazdy.
W 2022 r. Ford wycofał 2,9 miliona pojazdów, w tym 1,7 miliona SUV-ów Ford Escape, ze względu na potencjalną usterkę, która mogła pozwolić im na poruszanie się nawet przy pozornie zaparkowanej skrzyni biegów.
We wrześniu ubiegłego roku organy regulacyjne wskazały, że 52 miliony napełniaczy poduszek powietrznych używanych przez kilkudziesięciu producentów samochodów było podatnych na pęknięcie.
Jak podaje McKinsey, od 2015 r. wycofania dotyczyły zazwyczaj poduszek powietrznych. Ponieważ jednak pojazdy są produkowane z bardziej złożonymi funkcjami, wzrosła liczba wycofywania pojazdów z powodu problemów z oprogramowaniem i elektroniką.
More Stories
JPMorgan oczekuje, że Fed obniży w tym roku referencyjną stopę procentową o 100 punktów bazowych
Akcje giganta chipów sztucznej inteligencji Nvidia spadły pomimo rekordowej sprzedaży wynoszącej 30 miliardów dolarów
Stowarzyszenie Graczy NFL pozywa DraftKings na kwotę około 65 milionów dolarów